Levvel
Bekijk video
Geurmarketing is meer dan alleen het verspreiden van een aangename geur in een ruimte. Het is de kunst om de merkidentiteit van een bedrijf, de marketingboodschappen, het doelpubliek te nemen en een geur te creëren die deze waarden versterkt.
Wanneer geur wordt gecombineerd met andere marketingkeuzes, kan het een merkbeleving versterken en een langdurige verbinding met de consument tot stand brengen.
De meeste bedrijven zijn al lang intensief bezig met hun visuele en auditieve presentatie, maar het verbeteren van de consumentenbeleving door een beroep te doen op andere zintuigen is een relatief nieuw fenomeen. Geurmarketing biedt de mogelijkheid om klanten te betrekken bij uw bedrijf door het subtiel stimuleren van de zintuigen – met name de reukzin. Wanneer een bedrijf een zintuiglijke ervaring creëert waarbij de reukzin van de klant wordt gestimuleerd, kan dit (onbewust) leiden tot een gunstige reactie en een positief gevoel. Dit draagt bij aan het versterken van de positieve associatie met het merk. Het verspreiden van uw merk door middel van geur draagt bij aan de algehele sfeer op uw locatie.
De kunst is om de identiteit van een bedrijf, de boodschap van het merk en het beoogde publiek samen te brengen in een kwaliteitsgeur die de marketingstrategieën versterkt. Het gaat erom uw boodschap, verhaal en waarden effectiever, samenhangender en sterker over te brengen op uw doelgroep.
Geurmarketing is het gebruik van een strategisch gekozen geur die wordt verspreid op de contactpunten bij de klant. De juiste geur en strategie zal een duidelijke, sympathieke merkidentiteit communiceren. Geurmarketing verhoogt de verkoop en de merkentrouw door het creëren van unieke onvergetelijke klantervaringen.
Geur heeft een bewezen invloed op gedrag: mensen kopen en betalen meer wanneer een ruimte een prettige geur heeft, ten opzichte van een ruimte zonder geur. Een ruimte die aangenaam ruikt nodigt namelijk uit om er langer te blijven.
Mensen maken de meeste beslissingen, wel 90%, namelijk onbewust, dus op basis van gevoel. Studies bewijzen zelfs dat emoties die we ervaren voor 75% door geur worden getriggerd
Neem contact op