Selecteer taal

Waarom geurmarketing?

Onze reukzin wordt verondersteld 75% van onze dagelijkse emoties te beïnvloeden. De nauwe band tussen de reukklier, die geur registreert, en het limbisch systeem, dat de emotie en het geheugen regelt, is de kracht achter onze reukzin.

Geurreceptoren in de neus verbinden zich direct met het deel van de hersenen dat verantwoordelijk is voor het geheugen en de emotie. Daarom heeft een geur het vermogen om je naar een bepaalde tijd en plaats te brengen en zo terug te koppelen naar een bepaalde herinnering of een bepaald gevoel. Daarom gaan geuren verder dan onze rationele waarneming en hebben ze een ultieme impact op onze emoties.

Mensen zijn in staat om ongeveer 10.000 verschillende geuren te herkennen, en wat nog opmerkelijker is, we zijn in staat om geuren te herinneren met 65% nauwkeurigheid na een jaar, in tegenstelling tot slechts 50% van de beelden na drie maanden. (Sense of Smell Institute).

Geurmarketingonderzoek

Tal van studies hebben aangetoond dat de geur een krachtige invloed kan hebben op het gedrag van de consument.

Martin Lindstrom (een bekende auteur en merkadviseur) ontdekte dat de impact van het merk met 30% is toegenomen wanneer meer dan één zintuig wordt gebruikt en met maar liefst 70% wanneer drie zintuigen worden geïntegreerd in de merkboodschap.

Consumenten lijken ook minder gevoelig te zijn voor standaard incentives en minder in staat om merken en producten te onderscheiden. Ze zijn op zoek naar emotionele betrokkenheid en voelen zich aangetrokken tot merken die uniekheid en authenticiteit uitstralen. De sterke merken van morgen maken van hun merk een ervaring die verder gaat dan het traditionele paradigma van visuele en auditieve prikkels; ze creëren een relevante ontmoeting tussen het merk en de klant, waarbij het merk een persoon wordt en de ontmoeting een gesprek wordt. Het enige wat je nodig hebt is dat dit gesprek een gedenkwaardige conversatie wordt.

“Geur is een branding en communicatiemiddel met de kracht om de harten van uw klanten te bereiken, zonder woorden”

Olfactory Branding is meer dan alleen het verspreiden van een aangename geur in de ruimte, maar het is een branding en communicatiemiddel dat de merkidentiteit en -waarden van het bedrijf kan overbrengen, de merkbeleving kan versterken en een langdurige band met de klanten tot stand kan brengen.

Geuren zijn als “zielen” die bepaalde dromen oproepen, herinneringen oproepen en ons meenemen naar de fantasiewereld. Ze hebben de kracht om ons uit onszelf en naar een andere plaats (de reis) in een andere tijd (de herinnering) te brengen. Net als de soundtrack van een film kunnen geuren de waarneming van de kijker volledig veranderen.

De ogen van uw klanten kunnen gesloten zijn, maar de kenmerkende geur die in de bedrijfsruimte wordt verspreid, laat hen het Onzichtbare zien!

Ervaringen maken het verschil!

Consumenten lijken minder gevoelig te zijn voor standaard prikkels en minder goed in staat om merken en producten van elkaar te onderscheiden. Ze zijn op zoek naar emotionele betrokkenheid en voelen zich aangetrokken tot merken die uitdrukking geven aan uniciteit en authenticiteit.De sterke merken van morgen zullen van hun merk een belevenis maken die verder gaat dan het traditionele paradigma van visuele en auditieve prikkels; ze zullen een relevante ontmoeting tot stand brengen tussen het merk en de klant, waarbij het merk een persoon wordt, en het treffen een gesprek. U hoeft zich er alleen van te verzekeren dat dit gesprek een memorabel gesprek zal zijn

Geur heeft een uitzonderlijke kracht: het stuurt de merkbeleving en alle emoties die we eromheen ervaren. Dit is een cruciaal gegeven voor marketing.

Neem contact op

De resultaten van geurmarketing

In een tijd waarin het steeds moeilijker wordt om je te onderscheiden in een drukke markt, moet je je merk emotioneel en gedenkwaardig onderscheiden. Denk op een nieuwe manier over uw merk na door na te denken over hoe geur een rol kan spelen in het maken van een krachtigere indruk op uw klanten.

De resultaten zijn binnen, gelukkiger klanten die zich uw merk herinneren en langer blijven hangen. Academisch en industrieel onderzoek tonen aan dat het integreren van geur een diepgaande impact heeft op de manier waarop consumenten een merk beschouwen. De juiste geuroplossing voor de omgeving kan de instore ervaring verbeteren, waardoor een comfortabele en positieve omgeving wordt gecreëerd die consumenten op subtiele wijze kan aanzetten om meer tijd in een winkelomgeving door te brengen en de consumentenbestedingen te verhogen.

Het verspreiden van de juiste geur kan uw merkidentiteit versterken, de perfecte sfeer creëren voor uw klanten, medewerkers en gasten en uw bedrijf onderscheiden van uw concurrenten.

Een adviesbureau introduceerde het Amerikaanse schoenenmerk New Balance aan Chinese shoppers door middel van een zintuiglijke winkelervaring. Een nostalgische hout- en ledergeur werd gebruikt om het erfgoed en het vakmanschap van het merk over te brengen. Shoppers gaven twee keer zoveel geld uit in vergelijking met winkels van vergelijkbare grootte elders, omdat de sfeer hen ertoe aanzette om te blijven hangen. “Hoe langer een klant in een winkel verblijft, hoe meer hij of zij uitgeeft” (adviesbureau Equal Strategy).

De voordelen van onze geursystemen

Onze klanten

  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent
  • Airscent

Levvel

Bekijk video

levvel

Oger

Bekijk video

oger

Rivièra Maison

Bekijk video

riviera